Hoe helpen we onze medemens? en hoe herkent u onze vrijwilligers?

Stichting Bijstandsleven:

• ontvangt geen subsidies
  • drijft volledig op de inzet van vrijwilligers
  • hanteert geen vergoeding voor bestuurders
  • heeft geen betaalde krachten in dienst

Het voortbestaan van de stichting Bijstandsleven is volledig afhankelijk van de inkomsten van giften, bijdragen in huisraad en kleding en de opbrengsten van de wenskaartenactie.

ANBI

Stichting Bijstandsleven is bezig met het aanvragen van de Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Het voordeel is dat uw giften volledig meetellen voor de giftenaftrek van de inkomstenbelasting.

CBF

Stichting Bijstandsleven is nog niet aangemeld bij het Centraal Bureau voor Fondsenwerving (CBF). In Nederland is het niet verplicht om het CBF keurmerk te dragen. Het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is geen instelling van de overheid, maar een particuliere instelling. Een Stichting dient slechts een akte op te stellen bij de notaris en zich in te schrijven bij de Kamer Van Koophandel (KVK). De Stichting heeft er bewust voor gekozen om geen CBF keurmerk te dragen, omdat het CBF een aanzienlijk bedrag vraagt voor het CBF keurmerk. De Stichting geeft de donaties van donateurs liever uit aan activiteiten voor kwetsbare kinderen, dan aan een CBF keurmerk.

Onze wenskaarten actie

Wenskaarten actie

Voor Stichting Bijstandsleven wordt tot tenminste 31 december 2022 een wenskaartenactie gehouden in Nederland. Via huis-aan-huis verkoop wordt op deze manier naamsbekendheid gegenereerd waardoor we meer gezinnen kunnen helpen. We steunen daarnaast het milieu en kiezen voor kaarten die gedrukt zijn op papier van verantwoorde herkomst, waarmee de koper bijdraagt aan behoud van bossen wereldwijd.

Informatie

Informatie over de wenskaartenactie staat ook achterop de legitimatiepas van de vrijwilliger, samen met de naam, het legitimatienummer en geldigheidsduur. Wilt u geen kaarten kopen, maar heeft de vrijwilliger u wel enthousiast gemaakt over het meedoen? Dan kunt u contact opnemen via de aanmeldpagina.

Waarom wenskaarten?

Van de leuke kant-en-klare wenskaartenseries wordt iedereen beter. De consument krijgt leuke wenskaarten, onze naamsbekendheid wordt vergroot en met deze actie brengen wij mensen in contact met het bijzondere werk onze goede doelen en bieden hen een leuke vrijwilligers plek. De vrijwilliger heeft naast een leuke dag draag ook een steentje bijgedragen aan de Stichting Bijstandsleven. Een win-win situatie dus. De vrijwilligers die de kaarten verkopen doen dit vrijwillig en zij verdienen hier niet aan. Een losse gift mag de vrijwilliger altijd aannemen.

Vergunning?

Stichting Bijstandsleven heeft geen vergunning nodig om de kaarten aan de deur te verkopen. De kaartenactie valt onder artikel 7 van de Grondwet. Hierin staat: “Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.”

Onze collectebus actie

Collectebus actie

Voor Stichting Bijstandsleven is ook een collectebus actie gestart. Hiermee wordt geld ingezameld om te zorgen dat meerdere bijstandsgezinnen en kinderen geholpen kunnen worden. De collectant doet dit uiteraard geheel vrijwilliger en uw bijdrage wordt goed en zorgvuldig besteed aan de degenen met de grootste hulpvraag.

De collectebus in de winkel

De collectebus kunt u tegenkomen bij allerlei winkels. Zij zijn zo vriendelijk om ons doel te helpen en om te zorgen dat onze stichting steeds meer naamsbekendheid en donaties krijgt.

Wilt u ook een collectebus voor uw bedrijf, winkel of organisatie?

Neem dan gerust contact met ons op en we zorgen voor een mooie bus!

Wordt ook vrijwilliger

Help ons mensen helpen! Stuur ons een mail via het contactformulier of neem telefonisch contact met ons op.

Meld je aan!

Hoe herkent u onze vrijwilligers?

Informatiekaart

Onze vrijwilligers hebben altijd de informatiekaart bij zich, waardoor u kunt zien wat de stichting doet en waarvoor u kunt doneren.

Vrijwilligerspas

Daarnaast hebben zij altijd een vrijwilligerspas bij zich. Hierop staan de  gegevens van de vrijwilliger en een geldigheidsdatum.

Verpakking

De aangeboden wenskaarten zitten altijd in de officiële verpakking van de Stichting Bijstandsleven

Tas

De vrijwilliger bewaart zijn wenskaarten altijd in een tas met het logo van de Stichting Bijstandsleven